Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dziemianach
83-425 Dziemiany, ul. 8 Marca 3
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
Asystent rodziny
I. Wymagania niezbędne:
1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
2. korzystanie z pełni praw publicznych,
3. nieposzlakowana opinia,
4. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5. posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na wykonywanie zadań na stanowisku asystenta rodziny,
6. posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej,
7. wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu
egzekucyjnego,
8. Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca
socjalna,
9. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi
lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami
podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w Rozporządzeniu Ministra
Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szkoleń na asystenta rodziny i udokumentowany co najmniej
roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
10. co najmniej wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
11. nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z
dostępem ograniczonym.
1. Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o
rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub
rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia
określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi
lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub
rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest
jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do
niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe.
5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z
dostępem ograniczonym.
II. Wymagania dodatkowe:
1. znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną,
2. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
3. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i
instytucjami pomocy społecznej,
4. komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
5. odporność na sytuacje stresowe,
6. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
7. prawo jazdy kat. ,,B’’ i posiadanie własnego środka transportu,
8. znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
III. Zakres wykonywania zadań:
Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
do zadań Asystenta rodziny należeć będzie m.in.:
1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej,
planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności
prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
9. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie
prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
10. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
11. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
12. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
14. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej
oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 oraz monitorowanie funkcjonowania rodziny po
zakończeniu pracy z rodziną;
15. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach;
16. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz
dziecka i rodziny;
17. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których
pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
18. Koordynacja poradnictwa na wniosek uprawnionych wynikająca z ustawy o wspieraniu kobiet w
ciąży i rodzin „Za życiem”, polegająca na opracowaniu wspólnie z rodziną katalogu możliwego do
uzyskania wsparcia oraz występowaniu w imieniu tych osób, do podmiotów odpowiedzialnych za
realizację wsparcia, w celu umożliwienia im skorzystania z pomocy, na podstawie pisemnego
upoważnienia.
IV. Wymagane dokumenty:
1. podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem,
2. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
3. kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych, certyfikaty,
uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy,
4. kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny,
6. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7. oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo
skarbowe, (w przypadku podpisania umowy kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia
zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
8. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,
9.Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek
został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
10.Pisemne oświadczenie o przystąpieniu do konkursu z klauzulą o treści: ,,Wyrażam zgodę na
przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
Uwaga! W przypadku nawiązania umowy kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu
zleceniodawcy oryginałów ww. dokumentów.
V. Miejsce składania dokumentów:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dziemianach
83-425 Dziemiany, ul. 8 Marca 3
Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętych kopertach osobiście w Ośrodku Pomocy
Społecznej lub za pośrednictwem poczty, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko
asystent rodziny”.
VI. Termin składania wniosków:
Oferty należy składać do dnia 31.12.2024 r. do godz. 11:00. Decyduje data wpływu oferty do
Ośrodka Pomocy Społecznej w Dziemianach, ul. 8 Marca 3 Za datę doręczenia dokumentów
przekazanych drogą pocztową, przyjmuje się datę stempla pocztowego.
VII. Dodatkowe informacje:
1. Wymiar czasu pracy: pełny etat tj. 40 godzin tygodniowo
2. Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3. Z kandydatami spełniającymi warunki formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka
Pomocy Społecznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy
5. Wymagane dokumenty aplikacyjne muszą być opatrzone klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na
przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).” i własnoręcznie podpisane.